Wydruk etykiet na produkty – co warto wiedzieć?

Wydruk etykiet

Wprowadzenie nowego produktu na rynek to nie lada wyzwanie. Wśród problemów przed jakimi staniemy, będzie m.in. zadbanie o opakowania i etykiety produktów. Co warto wiedzieć, kiedy pierwszy raz mierzymy się z tym zagadnieniem?

Etykieta (i samo opakowanie produktu) ma spełniać zazwyczaj trzy wymagania. Chodzi o trwałość, estetyczność i niską cenę. Tego ostatniego czynnika nie trzeba nikomu tłumaczyć. Estetyczność związana jest z zachętą użytkownika końcowego do zakupu naszego produktu. Mamy tu na myśli nie tylko atrakcyjny wygląd, ale też przedstawienie interesujących go informacji i wzbudzenie emocji, które wpłyną pozytywnie na decyzję zakupową. Mówiąc o trwałości, mamy zaś na myśli nie tylko to, żeby pudełko i etykieta nie ulegały szybkiemu zniszczeniu, ale też, by umożliwiały one wygodny i oszczędny transport produktów.

WYDRUK ETYKIET NA PRODUKTY – GDZIE?

Czy możliwości współczesnych drukarek pozwalają na samodzielny wydruk etykiet? Odpowiedź na to pytanie nie jest wbrew pozorom taka prosta. Wystarczy bowiem kupić odpowiedni papier i już sami w parę chwil wydrukować możemy etykietę za pomocą zwykłej drukarki biurowej. Problem jednak w tym, że nie będzie ona ani trwała ani tania… a i z estetyką zwykle też są w takim przypadku problemy. Nie jest to rozwiązanie, które moglibyśmy komukolwiek polecić.

Chcąc drukować etykiety samodzielnie, warto wyposażyć się w specjalną drukarkę do etykiet. Efekt będzie z pewnością bardziej zadowalający niż w przypadku drukarki biurowej… ale i tak w większości przypadków zdecydowanie lepiej jest złożyć zamówienie na etykiety w drukarni. Będzie taniej (wraz z rosnącym nakładem cena jednostkowa wydruku spada), a na pewno bardziej trwale i estetycznie. Większość drukarni nie specjalizuje się jednak w tego typu drukach i nie zawsze jest w stanie dobrać odpowiednie narzędzia do naszych potrzeb. Zdecydowanie częściej oferuje się nam ustandaryzowany produkt, który niekoniecznie spełni wszystkie nasze wymagania. Bo w końcu, w której drukarni zostaniemy zapytani o to, na czym naklejane będą etykiety? A przecież na jednym podłożu sprawdzi się klej akrylowy, a na innym – kauczukowy. Nikt nie chciałby, żeby etykiety na całej partii produktu odklejały się przez jakieś niedopatrzenie.

Stworzenie etykiety, od samego projektu do finalnego wykonania, warto oddać w ręce ekspertów, którzy właśnie w tego typu materiałach się specjalizują.

JAKIE SĄ RODZAJE ETYKIET?

O tym, jakie możemy wyróżnić rodzaje etykiet, pisaliśmy już na naszej stronie. Nie będziemy się powtarzać. Zwrócimy tylko Waszą uwagę na trzy rodzaje etykiet: plombujące, foliowe i uszlachetnione. W pierwszym przypadku chodzi o to, by zabezpieczyć opakowanie lub sam produkt przed otwarciem. Taka plomba ulega uszkodzeniu przy każdej próbie jej odklejenia. 

Etykiety foliowe przyjmują często postać dodatkowych nalepek umieszczanych na produkcie. Mogą np. potwierdzać oryginalność produktu czy wykorzystanie do niego odpowiednich podzespołów. Aby dodatkowo podnieść prestiż, można wykorzystać w takich etykietach hologram. 

Etykiety uszlachetnione są natomiast najczęściej wykorzystywane w przypadku produktów z segmentu premium (lub do niego aspirujących). Mogą mieć zarówno elementy holograficzne, foliowe, jak i dyfrakcyjne. Często korzysta się tu także z lakierów uszlachetniających. Takie etykiety potrafią skutecznie przykuć uwagę nawet, jeśli zachowują minimalistyczny design. Już na pierwszy rzut oka, widać na nich wysoką jakość.

JAK ZAPROJEKTOWAĆ ETYKIETĘ?

Najlepiej zacząć od rozmowy z naszym ekspertem. Wystarczy wypełnić formularz kontaktowy na naszej stronie, a nasz specjalista odezwie się do Was i umówi dogodny dla obu stron termin rozmowy. Przeprowadzimy Twoją firmę przez cały proces projektowania i realizacji etykiet i pozwolimy uniknąć najczęściej popełnianych przy tej okazji błędów.

Wyróżnij swoje produkty!

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą zabezpieczeń holograficznych.